Szkoła
Historia szkoły sięga września roku 2002, gdy Ireneusz Tarasewicz, rozpoczynając regularne wizyty ze swoim synem w nowym obiekcie rekreacyjnym, czyli w sopockim Aquaparku, wpadł na pomysł stworzenia szkoły pływania dla niemowląt. Poprzez organizowane później aktywne weekendy i wczasy dla rodzin z niemowlętami zdobywał doświadczenie, aby wreszcie stworzyć autorski program. Ze względu na brak jakiejkolwiek literatury w tej dziedzinie jedyną podpowiedzią był film instruktażowy Roba McKay’a ze Stanów Zjednoczonych.
Pierwszy kurs został zorganizowany w styczniu 2004 roku. Były to prawdziwe początki tej formy rekreacji i nauki pływania niemowląt nie tylko w Sopocie, ale i w całym regionie. To doświadczenie szybko zostało zauważone i docenione przez rodziców, którzy bezgranicznie mu zaufali. Dzisiaj widać tego efekty – z pierwszego kursu do tej pory uczęszcza połowa kursantów. Po trzech latach systematycznej pracy dzieci te potrafią pływać pod wodą (bez rękawków!!!), wyławiać zabawki z głębokości 1m, skakać i wychodzić z wody na brzeg zupełnie samodzielnie. I jest to dla nich bardzo dobra zabawa, co widać na uśmiechniętych buziach.
Gdy pierwsi kursanci urośli na tyle, że nie można ich było nazwać niemowlętami szkoła rozszerzyła swe działania o naukę dzieci w wieku 3-4 lat, a następnie powyżej 4 lat. W obecnej chwili mamy 10 grup wiekowych (2-6 m-cy, 6-12 m-cy, 12-24 m-ce, 2-3l., 3-4l., 4-5l., 6-7-8l., 8-9-10l., pow.10l., Dorośli), każda podzielona na trzy stopnie zaawansowania (początkujący, średnio zaawansowani, zaawansowani). Poza twórcą szkoły Ireneuszem Tarasewiczem dzieci szkolą jeszcze inni instruktorzy i instruktorki.
Program stworzony przez nas ma na celu wykorzystanie wszystkich odruchów niemowlęcych związanych z wodą. Dzięki temu dziecko rosnąc nabywa nawyków, jest też świadome tego, co je czeka w wodzie. Systematycznie pobudzając odruchy tworzymy nawyki ruchowe, które dziecko wykonuje z pełną świadomością. W ten sposób poprzez naśladownictwo oraz systematyczność dochodzi się do celu. Również wykorzystując zasadę świadomości w nauce pływania niemowląt widać wyraźne efekty. Po kilku zajęciach dziecko potrafi świadomie przygotować się na czekające je zadanie (np. zanurzenie).
Nieodłączną rolę w nauce pływania niemowląt pełnią rodzice. Zwracamy uwagę jak ważny jest odpowiedni kontakt emocjonalny rodzica z niemowlęciem, jego zaangażowanie i aktywność w czasie zajęć. To w końcu oni mają cały czas kontakt z dzieckiem i są pośrednikami między instruktorem a bobasem. Jednakże w naszej szkole rola instruktora nie ogranicza się jedynie do automatycznego zadawania ćwiczeń. Nasi instruktorzy starają się osobiście nawiązać kontakt z każdym dzieckiem w grupie, poznać je i traktować indywidualnie. Możliwe to jest dzięki małej liczbie osób w grupie (do 8).